La chute de la classe moyenne et l'ascension de politiciens comme Donald Trump

Conférence Recherche
le  24 avril 2018Saint-Martin-d'Hères - Domaine universitaire
A travers sa présentation, Steven Pressman fera ressortir les enjeux autour de l’existence et de la mesure de la classe moyenne aux États-Unis. Sa perspective sera heuristique pour comprendre l’évolution de la classe moyenne dans d’autres pays développés, dont la France.
A noter : la conférence aura lieu en anglais.

Steven Pressman is Professor of Economics at Colorado State University, in Fort Collins, Colorado and Emeritus Professor of Economics and Finance at Monmouth University in West Long Branch, New Jersey. In addition, he serves as North American editor of the Review of Political Economy and Vice President of the Association for Social Economics.

His main research areas are poverty and income distribution, post-Keynesian macroeconomics, and the history of economic thought.

Over his career, Pressman has published more than 170 articles in refereed journals and as book chapters, and has authored or edited 17 books, including Understanding Piketty’s Capital in the 21st Century (Routledge, 2015), A New Guide to Post Keynesian Economics (Routledge, 2001), Alternative Theories of the State (Palgrave Macmillan, 2006), and 50 Major Economists (Routledge, 2013), which has reached its third edition and has been translated into five different languages.

He is a frequent contributor to newspapers and magazines, and frequently appears on radio and TV to talk about economic issues.

Partenaire(s) : Une conférence organisée par le Centre de recherche en économie de Grenoble (Creg).
Publié le  10 avril 2018
Mis à jour le  10 avril 2018